مبارزه‌های لیگ برتر تکواندو

قهرمانی لیگ برتر تکواندو به هفته پایانی کشیده شد

با انجام مسابقات هفته هشتم و نهم لیگ برتر تکواندو قهرمانی باشگاه‌های کشور، سرنوشت تصرف سکوی قهرمانی و تداعی آن توسط تیم تکواندو به دیدارهای هفته پایانی (دهم و یازدهم) کشیده شد.

مبارزه‌های فصل جاری تکواندو باشگاه‌های لیگ برتر کشور، برخلاف سال‌های گذشته ازنظر کمیت و کیفیت تفاوت زیادی کرده بود.

حضور تکواندوکاران شاخص و ملی‌پوش در بدنه 12 تیم حاضر در لیگ امسال عاملی بود تا هیچ‌یک از تیم‌های مدعی و به‌ویژه مس سونگون ورزقان قهرمان سال گذشته و لوازم‌خانگی کن، نایب‌قهرمان سال قبل از حاشیه امنیت مناسب برای تکیه‌بر عناوین سال گذشته برخوردار نباشند.

اکثر تیم‌ها برای حضوری پربار درصحنه مبارزات جذب چهره‌های شاخص و ملی‌پوش و به‌ویژه جوانان جویای نام را در دستور کار خود قرار داده بودند و بر همین اساس نتایج رقابت‌ها در طول برگزاری 9 هفته گذشته در خانه تکواندو تهران تا حدودی ناباورانه و غیرقابل‌تصور برای خانواده بزرگ تکواندو و به‌ویژه گردانندگان مسابقات فدراسیون بود.

قهرمانی لیگ برتر تکواندو به هفته پایانی کشیده شد
قهرمانی لیگ برتر تکواندو به هفته پایانی کشیده شد


به‌هرحال در فصل جاری علاوه بر تیم تکواندو مس سونگون ورزقان، سه تیم تقویت‌شده پالایش نفت آبادان، دانشگاه آزاد، لوازم‌خانگی کن، شهرداری ورامین، مس کرمان و ... برای تصرف سکوی قهرمانی حسابی ویژه برای خود بازکرده‌اند که کشیده شدن سرنوشت تصاحب سکوی قهرمانی به هفته پایانی دال بر این ادعاست.

در هفته هشتم و نهم اگرچه تیم مس سونگون ورزقان با غلبه سرافرازانه برابر نایب‌قهرمان فصل پیش تیم کن و فرمانیه را از پیش رو برداشت و امیدوار به تکرار قهرمانی فصل جاری شد. اما باخت 5 بر 3 مس کرمان و 6 بر 2 دانشگاه آزاد به تیم پالایش نفت آبادان، امید تکرار قهرمانی مس سونگون به نقطه پایانی و بازی پالایش نفت آبادان با شهردارای ورامین کشیده شد.

با برگزاری 12 مسابقه روز 11 دی‌ماه در هفته‌های هشتم و نهم، تیم پالایش نفت آبادان با 27 امتیاز صدرنشین است، تیم مس سونگون ورزقان با 24 امتیاز و تفاضل 24 در رده دوم جدول قرار دارد، تیم شهرداری ورامین در مکان سوم جدول ایستاده است و تیم‌های مس کرمان با 19 امتیاز، دانشگاه آزاد با 16 امتیاز و لوازم‌خانگی کن با 15 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است که هفته پایانی (دهم و یازدهم) با احتمال زیاد در دهه دوم بهمن ماه سال جاری در خانه تکواندو تهران برگزار خواهد شد.