باشگاه مس سونگون ورزقان در مدار افتخار

رویای جوانان آذربایجان و ورزقان درحال تحقق

باشگاه مس سونگون ورزقان با یک برنامه‌ریزی خوب و مدون در حال رشد و توسعه در اکثر رشته‌های ورزشی در استان آذربایجان شرقی است.

نام این باشگاه که پیش‌تر فقط با فوتسال در ایران می‌درخشید، اما این بار در دیگر رشته‌های تیمی و انفرادی نیز سنگ تمام گذاشته است.

فوتسال، فوتبال، والیبال، تکواندو، دوومیدانی و ... امسال با یک برنامه‌ریزی خوب و حرفه‌ای در مسیر موفقیت گام برمی‌دارند و روزبه‌روز اهداف خود نزدیک‌تر می‌شوند .

تیم فوتسال مس سونگون که همچنان در صدر جدول سوپر لیگ کشور یکه‌تازی می‌کند و به هیچ تیمی باج نمی‌دهد در اندیشه کسب پنجمین جام قهرمانی لیگ برتر با کادر فنی کاملاً بومی است.

تیم فوتبال مس سونگون در اولین سال حضور با بازیکنان اکثراً بومی و با کادر فنی کاملاً بومی در صدر جدول لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور است که در اندیشه صعود به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور است. و تیم والیبال هم در اولین سال حضور در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با شاکله بازیکنان جوان بومی در کنار دیگر بازیکنان و استفاده از کادر فنی و اکیپ کاملاً بومی در رده دوم جدول و در مسیر موفقیت قرار دارد و همچنین رشته ورزشی تکواندو که با پیروزی‌های خوب نظرها را به سوی خود معطوف کرده است و در رده دوم جدول لیگ برتر حضور دارد، جملگی تیم‌ها روزبه‌روز روند رو به رشد خود ادامه می‌دهند که اصلی‌ترین هدف آنها قهرمانی و یا صعود به رده‌بالاتر است.

درحالی‌که باشگاه مس سونگون ورزقان توانایی خرید سهمیه در سوپر لیگ والیبال و فوتبال را داشت اما با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اصولی روی ورزشکاران و مربیان بومی سعی بر رشد و توسعه همه‌جانبه در ورزش استان دارد و لیاقت و پتانسیل ورزش استان را به همگان نشان می‌دهد، طولی نخواهد کشید که با این پشتوانه و نگاه حرفه‌ای نام این تیم در لیگ‌های برتر ایران طنین‌انداز خواهد شد و همچون گذشته شور و اشتیاق و علاقه را به ورزش ورزقان و استان خواهد آورد.

آذربایجان که از قدیم‌الایام یکی از قطب‌های مهم فوتبال و والیبال ایران بود دوباره در این مدار حرکت خواهد کرد و جوانان این خطه برای نام و آوازه آذربایجان و ورزقان خواهند جنگید.

اما این پایان کار نیست؛
سرمایه‌گذاری باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان در رده‌های پایه در تمامی رشته‌ها و اهمیت دادن به نسل جوان و کاملاً بومی استان نمونه دیگری از نگاه حرفه‌ای و اعتماد این باشگاه است که در این راستا افتخارات ارزشمند و بزرگی هم در ویترین این باشگاه رقم خورده است که در آینده‌ای نزدیک از معدن مس سونگون طلا استخراج خواهد شد.

اعتماد خطیبی به مربیان بومی استان در تمامی تیم‌های ورزشی نشان از حمایت قاطع این مربی و مدیر توانمند دارد که با درایت خود و استفاده از مربیان بادانش استان هم تعصب و هم نگاه حرفه‌ای خود را به ورزش استان نشان می‌دهد و هم شایستگی مربیان استان را نمایان می‌سازد.

لازم به یادآوری است که در کمال حقیقت تمامی مربیان و تیم‌ها در مسیر موفقیت و پیشرفت گام برمی‌دارند و جواب اعتماد این مجموعه حرفه‌ای را به خوبی داده‌اند ‌.

مجموعه حرفه‌ای، منظم و با برنامه مس سونگون ورزقان که به لیگ‌های تمامی رشته‌های ورزشی اعتبار بخشیده است در تلاش است هم در ایران وهم آسیا در تمامی جوانب نمونه و الگو باشد که علاوه بر تحقق آرزوی جوانان ورزشکار و خشنودی ورزش دوستان این دیار نام آذربایجان و شهر ورزقان همچون دیگر عرصه‌ها مثل خورشیدی درخشان در دنیای ورزش بتابد.