به بهانه عنوان سومی نوجوانان والیبال مس سونگون

این مس ، طلایی ترین مس ایران بود

تیم والیبال نوجوانان مس سونگون از اوایل آبان ماه ۱۴۰۱ پس از تست‌های اولیه تمرینات خود را جهت حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک نوجوانان کشور به‌صورت رسمی استارت زد.

با رایزنی و تصمیم مدیریت باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان (رسول خطیبی) هدایت این تیم پایه به بهرام باقرزاده با کمک فرهاد اخلاقی و مهدی فکوری سپرده شد.

تمرینات این تیم هفته‌ای دو بار در سالن‌های مختلف تبریز برگزار شد و بازیکنان مستعد با نظر کادر فنی انتخاب شدند و در نهایت پس از 10 جلسه تمرین و دو دیدار تدارکاتی با تیم های جوانان مس سونگون و باشگاه منافی این تیم با ۱۴ بازیکن و ۳ کادر فنی به مشهد اعزام شد.

روز ۲۸ آبان مراسم قرعه‌کشی مسابقات با حضور بیست تیم برگزار شد و مس سونگون در گروه سوم که گروه مرگ خطاب می‌شد با تیم های فولاد مبارکه سپاهان، عقاب نهاجا، گل گهر سیرجان و زرین اسکان میاندوآب هم‌گروه شد.

در اولین حضور مس سونگون در لیگ دسته یک مسابقات کشور انتظارها بسیار بالابود و عده‌ای بدون شناخت از دیگر تیم‌ها انتظار قهرمانی از این تیم داشتند.

این مس ، طلایی ترین مس ایران بود
این مس ، طلایی ترین مس ایران بود

شرح عکس: (کادرفنی تیم والیبال نوجوانان مس سونگون ورزقان : بهرام باقر زاده - فرهاد اخلاقی - محمد فکوری به همراه محمدحسین شفقی ناظر فدراسیون)


این تیم در بازی اول خود با عقاب نهاجا قهرمان سال گذشته مسابقات روبرو شد و با یک بازی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز در مقابل این تیم قدرتمند و مدافع عنوان قهرمانی نتیجه را سه بر دو واگذار کرد.

در روز دوم مسابقات مقابل تیم زرین اسکان میاندوآب با نتیجه قاطع سه بر صفر پیروز شد.

در بازی سوم هم تیم یکدست و خوب گل گهر سیرجان را با نتیجه سه بر صفر بدرقه کرد. اما یاسین پرویزی از بازیکنان کلیدی تیم در اول این بازی از ناحیه مچ پا مصدوم شد و ادامه مسابقات را از دست داد.

در بازی چهارم سپاهان مدعی و مس رو در روی‌هم قرار گرفتند که این بازی گل سرسبد کل این تورنمنت محسوب می‌شد، مسی ها در دیداری ماراتن و سنگین که حدود سه و نیم ساعت به طول انجامید، درنهایت این تیم سپاهان بود که با نتیجه سه بر دو پیروز مسابقه شد.

در مرحله حذفی و یک‌هشتم نهایی مسابقات، نارنجی پوشان به مصاف تیم تراز اول و مدعی نصر امید رفت و دریک نمایش فوق‌العاده این تیم را سه بر صفر شکست داد تا خط و نشانی بزرگ برای حریفان بکشد.

در یک‌چهارم نهایی تیم مهرو ماه اصفهان صدرنشین گروه اول مسابقات قربانی بعدی مس سونگون بود که این تیم را هم با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد ‌. اما حسین ممقانی یار ثابت ترکیب مس در اواسط بازی و براثر بی‌احتیاطی مدافع حریف از ناحیه مچ پا مصدوم شد و ادامه مسابقات را از دست داد.

در نیمه‌نهایی مسابقات و با توجه به قرعه مسابقات سپاهان و مس دوباره رودرروی هم قرار گرفتند.

دست‌خالی باقرزاده در پست دریافت قدرتی با توجه به مصدومیت بازیکنان این پست در مقابل تیم کامل و پراز ستاره سپاهان مزید بر علت شد تا در یک بازی بسیار سخت و نزدیک این بار سپاهان سه بر یک موفق به برتری شود و به فینال راه پیدا کند.

تیم مس تنها تیم این مسابقات بود که توانست از سپاهان سه ست بگیرد. و دیگر تیمها حتی از گرفتن یک ست هم عاجز بودند.

اما بدشانسی بازهم ادامه داشت و این بار مبین ابراهیمی دیگر اسپکر نارنجی پوشان در اواسط بازی از ناحیه کشاله ران آسیب دید و قادر به انجام ادامه مسابقات نشد و تیم مس سونگون با لشکری از مصدومان راهی دیدار رده‌بندی شد.

این مس ، طلایی ترین مس ایران بود
این مس ، طلایی ترین مس ایران بود


این تیم در سه گیم متوالی حریف قَدَر و نام‌آشنای مقاومت تهران را علی‌رغم مصدومیت مرصاد احسانی در اواسط بازی از ناحیه مچ پا در اثر فشار فرسایشی و خستگی بیش‌ازحد مسابقات شکست داد تا در جایگاه سوم ایران بایستد و پس از دو دهه در رده نوجوانان آذربایجان شرقی را صاحب مدال کند و همچنان نام و آوازه آذربایجان را در ایران زنده نگه دارد.

این مس ، طلایی ترین مس ایران بود
این مس ، طلایی ترین مس ایران بود


به‌هرحال سوغات مسی‌ها از خراسان نشان برنز این مسابقات بود که به یاری امام هشتم رضا (ع) و اتحاد و همدلی بازیکنان و کادر فنی فراهم شد که جملگی، هم‌صدا آن را تقدیم مجموعه بزرگ مس سونگون ورزقان و تلاشگران باشگاه کردند.