برای اولین بار؛

نوجوانان مس سونگون ورزقان و تسخیر سکوی سوم ایران

سرانجام بعد از قریب به 9 روز، رقابت‌های والیبال قهرمانی دسته یک نوجوانان باشگاه‌های کشور در شهر مشهد مقدس به ایستگاه آخر رسید.

در این دوره مسابقات 22 تیم از باشگاه‌های کشورمان شرکت کرده بودند که در چهار گروه جداگانه و به‌صورت دوره‌ای برابر هم صف‌آرایی کردند.

تیم نوجوانان مس سونگون ورزقان که برای اولین بار در چنین مسابقاتی شرکت کرده بود، به‌قیدقرعه در یک گروه 5 تیمی و جملگی مدعی قهرمانی قرار گرفت.

به‌هرحال شاگردان بهرام باقر زاده در قالب تیم نوجوانان والیبال مس سونگون با استفاده از هماهنگی تیمی و هدایت خوب کادر فنی و دستیابی به نتایج مطلوب و ایده آل به مرحله یک هشتم راه پیدا کرد و با پیروزی در این مرحله به جمع 8 تیم دور یک چهارم رسید.

در مرحله یک چهارم نوجوانان مس سونگون با غلبه بر تیم والیبال نصر امید که یکی از مدعیان این دوره از مسابقات بود، به جمع چهار تیم مرحله نیمه‌نهایی پیوست.

در دور نیمه‌نهایی با قبول شکست از سپاهان و پیروزی در دیدار رده‌بندی و در سه گیم متوالی 25-17، 25-18 ف 25-19 مقابل تیم مقاومت تهران برای اولین بار صاحب سکوی سومی ایران شد و تیم‌های سپاهان اصفهان و عقاب نهاجا به ترتیب عناوین اول و دوم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.