ششم آذر؛

آدینه پر تب‌وتاب برای باشگاه مس سونگون ورزقان

ششم آبان 1401، آدینه‌ای پرفراز و نشیب، ترافیک رقابتی، پر تب‌وتاب و درنهایت حضور سه تیم فوتسال، فوتبال و والیبال برابر حریفان ریزودرشت در عرصه رقابت‌های باشگاهی است.

در هفته جاری به‌جز تیم والیبال که در یک رقابت پایاپای و ماراتن و علیرغم شایستگی برای پیروزی، با باخت سه بر دو مقابل تنها تیم بدون باخت لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور (نصر امید) در تبریز شد، دو تیم فوتبال و فوتسال باشگاه مس سونگون ورزقان در خانه حریفان کاری در حد کارستان کرده و با غلبه بر رقیبان جایگاه خودشان را حفظ کردند.

فوتبال در همدان، ورزشگاه شهید بابایی این شهر با تنها گل میر طاهر امینی کماکان بدون باخت از حاصل 4 مسابقه با دستی پر به تبریز بازگشت.

فوتسال کماکان صدرنشین
تیم فوتسال مس سونگون حکمران شایسته لیگ برتر باشگاه‌های ایران، برای دفاع از صدرنشینی و تداوم آن راهی قزوین شده بود تا برابر تیم جوان و مدعی کراپ الوند قرار گیرد.

این بازی برای کارشناسان رشته فوتسال با حرف‌وحدیث و پیش‌بینی متفاوت در خصوص نتیجه همراه بود که میزبانی کراپ از مس سونگون، حضور پرشور تماشاگران و علاقه‌مندان قزوین ازجمله فاکتورهایی بود که کفه ترازو را به سود میزبان به حرکت درآورده بود.

در مقابل مس سونگون علیرغم اینکه سنگربان اول خود را به دلیل مصدومیت در کنار خود نداشت اما برای حفظ صدرنشینی لیگ برتر فوتسال عزم خود را با غلبه بر تیم کراپ الوند جزم کرده بود.

تفاوت اختلاف دو امتیازی مس سونگون ورزقان با کراپ الوند یکی دیگر از عوامل حاکمیت حساسیت این بازی بود که هر دو تیم را باانگیزه پیروزی برابر هم قرار داده بود.

کراپ در صورت برتری بعد از 8 هفته صدرنشینی را از مس سونگون می‌گرفت و نارنجی پوشان ورزقان برای دفاع و حفظ از جایگاه خود چاره‌ای جز پیروزی نداشتند که درایت هدایت و تعویض‌های سر بزنگاه اسماعیل تقی پور با‌عنوان سرمربی تیم فوتسال مس سونگون سبب شد تا معادلات و ترفندهای پیروزی کراپ الوند در برابر دیدگان هواداران خود نقش بر آب شود.

در این دیدار علاوه بر بازی خوب و جنگندگی تمامی بازیکنان، گل های هوشیارانه و زیبای مس توسط حمید احمدی، مجتبی پارساپور، مهدی جاورید و سالار آقاپور و شایستگی‌های سنگربان جوان مس سونگون علیرغم شکستگی انگشت، بی‌نظیر و فوق‌العاده بود.


اندیشه‌های برتری فوتبال
تیم فوتبال مس سونگون ورزقان در هفته پنجم دیدارهای لیگ 2 روز جمعه ششم آذرماه در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز میزبان تیم سپیدرود رشت خواهد بود.

تیم سپیدرود رشت قدیمی‌ترین تیم محبوب خطه شمال ایران که از حاصل 4 بازی دو برد، یک مساوی و یک باخت با 7 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، بی‌تردید فاصله یک امتیازی تیم شمالی با صدرنشین جدول گروه انگیزه‌های این تیم را برای بازگشت پیروزمندانه دو چندان نشان میدهد.

در آن‌سوی میدان تیم فوتبال مس سونگون ورزقان که از حاصل رقابت سه بازی دو مساوی و یک برد با 5 امتیاز در رده هفتم قرار دارد، برای استفاده از آوانتاژ میزبانی تداوم شایستگی‌های برتری خود باانگیزه پیروزی برابر تیم سپیدرود رشت قرار می‌گیرد تا با دستیابی به حداکثر امتیاز این دیدار خود را به صدر جدول و جمع مدعیان برساند و روی همین اصل بازی این هفته یادگار امام ورزشگاه تبریز با فوتبال پرداخت و خیز روبه‌رو خواهد بود و با توجه به حساسیت بازی و احتمال شکوفایی گل‌های پاییزی پیش‌بینی می‌شود.


والیبال مقابل ملی پوشان نوجوان
والیبال باشگاه مس سونگون که تا پایان هفته چهارم به همراه نصر امید تهران تیم‌های بدون باخت مسابقات لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور در گروه الف بودند.

با انجام دیدار معوقه هفته سوم مقابل درنا ارومیه و باخت غیرقابل پیش‌بینی اولین شکست در کارنامه شاگردان بناکار آشکار شد.

شاگردان بناکار که در هفته ششم استراحت داشتند پس از باخت مقابل درنا ارومیه با تمرینات خوب و منظم خود را آماده دیدار با صدرنشین گروه اول سری آ لیگ دسته یک کرده بودند که در این دیدار نیز همانند بازی با درنا نیز نتیجه را برای دومین بار پیاپی باوجود ارائه بازی خوب و مقبول و ماراتن گونه واگذار کردند تا دومین باخت فصل جاری را تجربه کند.

بهر حال در هفته هشتم تیم والیبال مس سونگون راهی تهران می‌شود تا در برابر تیم ششم جدول بنام تیم ملی نوجوانان ایران قرار گیرد.

این دیدار نیز به دلیل رقابت نزدیک برای هر دو تیم حساس و سرنوشت ساز می‌باشد که دو باخت این دیدار بی‌تردید تغییر را در جدول مسابقات خواهد داشت.